Blomblogg fran Thailand



Det finns hur mycket fina blommor som helst.....den pa den ovre bilden vet jag inte vad den heter....men den nedre blomman ar i alla fall en nackros. haha...nackros....sa tokigt!!!





Men det finns ju mindre fina saker har ocksa...!


Mittemot hotellet.

Har bor jobbargubbarna som bygger alla hotell har pa gatan. Bara en massa lyxhotell.....medan de sjalva bor i plathyddor!!!! Orattvisa sa det ar ackligt att se!!!


Nagra byggnadsarbetare pa vag hem fran jobbet.
Jag har studerat deras vardagsliv och sett att de vaknar och stiger upp klockan 4, jobbar till 18.00 ater mat, jobbar igen till klockan 22.00.
Vilket liv!!!! Och jag har aldrig sett nagra manniskor slita sa som dessa gor!!! De ar helt otroliga! Hotllet pa bilden ovan borjade de bygga pa for 6 veckor sedan!!!!!!! Ni skulle se deras primitiva verktyg sa skulle ni inte tro att det var mojligt att de kunnat gora allt detta sa snabbt!

Sen finns det en hel del trakigheter pa djursidan ocksa. Det varsta jag har sett har jag int ens orkat fota. Har kommer en stackars tik som antagligen redan hunnit foda 100 valpar. juverinflammation, loppbiten och halt.


Btw sa blev det ingen nattmarknad. Det sporegnade hela kvallen och Kjell har dessutom oroninflammation och fick borja ata penicilin. Det fick bli en krog nara hotellet och sen sangen for honom och bloggen for mig.

Klockan ar snart 2 pa natten sa jag borde val sluta skriva nu.... Natti natti med er alla mina lasare!!!

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja det är mkt som inte är riktigt rätt där.. men så är det här med. fast inte alls på samma sätt.- men det finns nog överallt i dom där"fattiga" länderna. synd att det ska vara två HELT olika sidor med pengar och inte en lagom med pengar till alla.

bra han fick penicillin. har säkert badat för mkt. pierre får så varje ggn vi är utomlands. tur han fick penicillinet NU då ,så det kanske hinner göra verkan innan han ska flyga, för aj aj aj att flyga med öroninflammataion usch. skönt med lite regn vA?

snön här smälte bort. men lagom tills ni kommer hem har tempen arbetat upp sig till runt minus7 ska bli kallare och kallare framemot helgen nu .och nästa vecka. sorry... men din tröja e inte färdig. den kanske jag egentlihen skulle mött dig med på landvetter hihi

kram..

2008-11-19 @ 19:55:39
Postat av: Anonym

men ....öroninflammation...varför??? det ska man väl inte ha på semestern!

ja alltid utomlands så stöter man på dessa stackars djur....usch...man blir li´ka ledsan varje gång



ha de gott o ät mycket vatten melon hahaha

2008-11-19 @ 20:24:08
Postat av: cilla

Usch så otäckt stackars alla djur!! O stackars Kjell med. Det finns väl ingen som det är så synd om som en karl som är sjuk så egentligen kanske man borde säga stackars dig.......



kram

2008-11-19 @ 23:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0