Chicken Island..jaha,,,var det inte mer...?

Vi drog ut till havs idag.
Behallningen av den turen var nog sjalva batturen!
Det gick vagor med vita gass pa. Och jag som blir sjisjuk for ingenting!!! Det kandes sa tryggt ocksa att aka denna gamla trabat med en tre meter lang cafe latte-elvisp som motor!!!
Ja, jag blev sjosjuk. det gungar fortfarande!
Val framme sa var den utlovade snorklingen just ingenting!!! Bara  en massa doda koraller och lite smafisk... Jamfor man med Egyptens fina korallrev sa var detta inte ett dugg!!!!
Stranden var en minimal liten platt...men denn blev ju storre efter hand nar tidvattnet sjonk undan.
Da blev det sa grunt sa att vi kunde ga over till tva andra oar, Tup Ilsland och en till. . Det var haftigt!
Bilder fran Chicken Island idag.




Sen nar vi kom hem sa fick vi ga langt fran baten pa den torrlagda stranden for att komma iland. Sandig om fotterna . sa jag gick barfota hem ocksa! Jamen gissa vad som hande da da!!! Jo, Nightviolet, Yrvette och mamsemumsan i ett notskal!!!


Jora....jag blev loppbiten!!!! En massa javla beach bugs...!
Sa ar det!!! Jag ar pa semester!!! Tjena, vad bra det gar hela tiden!!!


Fotterna bloder...men annars ar det bra!


Kan nagon paminna mig att jag ska stanna hemma istallet for att ge mig ut i varlden!!! Mojligen kan ni tillata mig att aka till Amal....men forbaske mig inte langre bort an sa!!!

Vilken liten gnallkarring jag blivit!!! Ar det inget som ar bra da? Jo, maten som vi kopte i ett lortigt skjul ute pa Chicken Island, var supergod!!!! Akta Thaimat lagad av en gammal gumma utan tander i ett primitivt "kok" ....sa enkelt men sa gott!!! Hon gjorde Kyckling med casewnotter, lok och sockerartor i en soyasas, ris till forstas!


Veckans badpojke, med oarna som vi gick till, i bakgrunden!


Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja ..lite lipigt e det kanske hahahaah.jag hade gett allt för att byta,... det är inte så jäkla kul hemma heller om du tänker efter. kanske ni ska sluta åka omkring och leta efter saker ..elelr leta som fan hahahhaa åk till koh phi phi och ta in nåt dygn då och få det bästa snorkel vattnet?? det är långt. men ni verkar ju suga ur det mesta ur eran semester hahahah



kanske vila lite också ????







snälla.

men till det braiga??

finns det bra saker??

går det bra med solen eller.??

det låter så??

sover du nåt??

e maten bra nån annanstans??





lipkärring hahahahah

jag ska gå in i sängen i världens trevligaste resmål åmål då?? du ÄR bäng.-nu e det konstaterat..

2008-11-15 @ 14:08:14
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

hallå i solen....men att du alltid ska råka ut för nåt....så jäkla typiskt....



men du hur är allt egentligen...du verkar inte vara på topp alls....eller?



tänker på dig

kram

2008-11-15 @ 18:22:44
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0