Hej, jag heter Yrvette.

Eller...nä.....det gör jag såklart inte! Vilket fruktansvärt fult namn på en blogg..haha!
Bloggen skulle heta Yvette, men det var redan upptaget, så det fick bli yrvette istället. Ett mer passande namn för mig kanske...yra maria, vimsmajan, galenpannan....you name it!

Att den skulle heta Yvette var inte min idé. Det var en kompis till syrran som sa det.
Äh, jag tar det från början.......

Mamma ringde i morse och sa att syrran och två gubbar skulle komma till mig om en timme med min gamla soffgrupp.
Eh..jaha du...och vart ska jag ställa den då...?
OM EN TIMME...herregud...snabba ryck alltså!

Och de kom. Den ena killen kände jag sedan skoltiden och var knappast någon gubbe...ett år äldre än jag....bara pojken alltså. Den andra låtsades jag känna och syrran och jag fjantade igång i vanlig ordning...hihihi.! Han visste varken ut eller in -Har vi....? -Nä väl....?  -Men jag minns inte...? Ja, syrran-och jag-humor...så sjuka i huvudet vi blir när vi är tillsammans...!
Det är bara vi själva som tycker vi är roliga!!!

Här är syrran och hennes gubbar, Jonny och Bengt........


......och Jag och hennes gubbar. Se så mycket gladare de blev när de fick hålla om mig...hahaha!
Hehehe...Kristina: Jag är mycket käckare och trevligare än du...HA!!!


Och här är soffgruppen som de kom hit med. Fullt i hallen och vardagsrummet......och hur i hela helvete ska jag få upp dessa möbler på övervåningen????? Det som verkade vara en så bra idé när jag lovade mamma att ta hem möblerna...!
 

Och här är trappan till övervåningen.
Är det NÅGON som tror att det kommer att gå?



Men hallå...hörrni...det är ju värsta bästa testet!!!! Om jag och Kjell klarar detta utan att bli ovänner, då kommer vi att klara allt tillsammans sedan!!!! Superbra test...ett riktigt eldprov! Vi som inte ens kan handla mat tillsammans utan att tjafsa...hahahaha!
Ja, jäklar...!
Jag återkommer med resultatet från testet i morgon. OM jag lever då...hahaha! Jag kan ju ha "råkat" ramla nerför trapppan och fått en soffa över mig eller något i den stilen...hahaha!

Nu till Yvette-förklaringen. Det var Jonny som sa att min nya blogg skulle heta så. Han kallar sig det när han är transa.
Ok?! Yvette...hm..tja...ett bloggnamn så gott som något! Men nu blev det ju YRVETTE istället.....

Föresten så skall jag och yvette göra säffle osäkert på en krogrunda någon helg...men då heter jag Linda...ni vet hon som är dövstum.
Ja herregud vilka dårar det dyker upp här i Stubberud.
Lillemor har rätt....Hur faen hittar alla stollar hit till mitt lilla fridfulla torp mitt i ödeskogen?
Dessa sköningar var det ju syrran som kom släpande med, men det kanske är så att en stolle drar till sig flera. Och en stolle det är jag nog, det är nog bara att erkänna det till slut.

Ja, ni som har lust att läsa om mina härjningar är hjärtligt välkomna till min nya blogg.

Varma hälsningar YRVETTE....


.......och GOD JUL Lillemor...hihi!



Kommentarer
Postat av: lillemor

god jul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-07 @ 14:58:44
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Monka

Du är då för härlig...Kör hårt...

2008-11-07 @ 15:02:13
URL: http://monka64.spaces.live.com
Postat av: vivan

Kramilikram yrhättan....ha,ha,ha....tack att jag får vara med ditt tåg igen!!

2008-11-07 @ 16:51:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Faster

Lycka till!Jag läser vidare,intessantare än

Blondinbella...Kram.

2008-11-07 @ 16:56:26
Postat av: Monka

Snyggt du har fått det här då...Keep up the good work...

2008-11-07 @ 17:29:02
URL: http://monka64.spaces.live.com
Postat av: anette

hahaha o gott nytt år

2008-11-07 @ 17:47:03
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: eva

Snygg möbel lycka till kram

2008-11-07 @ 18:44:58
Postat av: lillemor

men du! den bilden (profilbilden)har jag inte sett tidigare. du ser ut som du blivit hälften så stor på den bilden. vad snygg du är. nu e jag kär igen hihihi

2008-11-07 @ 19:09:36
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Jamen...lillemor...det kommer du och säger NUUUU!

Fan...vi skulle ha "skojat till det" för länge sedan! Då hade jag sluppit alla dessa turer med karlarna!!!!



Jag älskar dig också Lillemor.

Vill du gifta dig med mig?

Säg JA....snääälla!!!



2008-11-07 @ 19:12:31
Postat av: monica schyman

Fortsätt i samma stil!!!

Kramar

Ps.Hör av dej när Säffle ska göras osäkert!Ds

2008-11-08 @ 00:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0