HETT!!!!


Har ar varat hotellrum. Hotellet ar helt nytt och invigdes i oktober i ar. Jag kan rekomendera det om ni ska hit.
Idag har solen kommit, svetten forsar av mig. Morgonens promenad gav saklart en del. Jag traffade ma och nanjong, tva sma flickor pa 8 manader och en pa 2 ar. De vagrade slappa ivag mig sen...hihi  sotisar!
Nu orkar jag inte skriva mer utan gar hem och vacker Kjell och drar ut till nagon av paradisoarna har utanfor. Det ar hett som i helvete!!!
Klockan 15.00 vill jag vara har i stan igen for da ar det karneval ,med en massa party har. De firar ju nagon gud idag.

Konstigt med det dar firandet. Jag fragade flera Thaisar i morse men de fattade ingenting. Endera ar de inte sa insatta eller sa forstar de mig inte.
Ingen har en aning om att de har en stor hogtid idag...knasbollar!

De ar riktigt usla pa engelska i vilket fall. Fragar man dem nagot som inte har med deras jobb att gora, restaurangpersonal, hotellstadare osv sa fattar de ingenting.
De babblar pa pa Thai...men det fixar sig till slut i alla fall. man bara ler!!!! Om man ler sa ar alla nojda och glada!!!

De ar ju ganska lika mig nar jag latsas ma bra..hehe!

Men idag latsas jag inte! nu jaklar ska har solas. Jag har ju piller mot solen nu! faen det finns piller mot allt har i Minimanniskoland!!!


Image:Loy Krathong Bangkok Lumpini Park 1.jpg


Ikvall ska vi fira Loy Krathong och slappa i en massa blommbatar med ljus i havet. Det blir haftigt!



Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

ååå vad fint. nice!!! haha nej dom fattar inte mkt. fråga en försäljare eller nåt istället dom e bättre på engelska hahah.... vad mysigt med blombåtar. ska bli så kul att se alla dina kort sen. du får ha privat kortvisning här sen . hoppas pillren hjälper

2008-11-12 @ 07:04:41
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

sa baj di maj?= hur mår du.. då svarar man

sabajdii sabajdii = toppen toppen

2008-11-12 @ 07:06:33
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

va kul attd om inte vet vad dom firar hahaha eller så har ni kanske missuppfattat varandra ....



allt låter helt underbart, hotellet ser verkligen fräscht ut...men det kan ju inte vara annat om det är så nytt!!!



ha de fortsatt bra....och gör allt det dätr som jag aldrig skulle gjort hhaha

2008-11-12 @ 11:23:43
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0