Thailand vs Indien!!!!

Det luktar verkligen skit overallt har!!! Kloaksystemet ar val ganska vardelost antar jag..och toalettbestyren gors ju dar de just rakar befinna sig for tillfallet!!!
Sopor overallt...det ar sa jakla ackligt!!!
Forst orkade jag knappt ata men nu har jag vant mig vid stanken sa nu gar det battre.
En annan svinacklig stank ar rutten fisk...eller torkad fisk. Det luktar som nar ungarna var sma och plockade sjostjarnor och hade i en pase gomd nagonstans, som jag rakade hitta efter ett par dagar!

Rutten fisk, sopor, kloak, matos, svettiga turister...och gammal dagen efter-fylla!



Renhallningsarbetare, Mamma hund och hennes bebisar. Hon har en svart, en vit och en brun valp. Ganska ovanligt tror jag.


I Indien luktade det helt annorlunda. Dar luktade det mest eldrok, men blandat med klocak, sopor och kryddor. Mycket trevligare!
Rehallningen dar var battre. 1000-tals krakor at sopor sa det stod harliga till. Har finns inga krakor alls.



Har bor nagra hundratals byggnadsarbetare med familjer. Om det luktar illa harifran sa kan man forsta det......"ute-i-det-fria-toa", men det luktar sa har illa OVERALLT!
Snusklandet nr.1


Men roa sig kan de i alla fall, de sma Thaisarna. Nar de hade sin stora hogtidsdag harom dagen sa lekte bygg-gubbarna och hade sa skoj.
De spelade fotboll med en boll gjord av rotting.  Herregud..... vilket U-land detta ar.



Summa sumarum av detta jamforande resereportage. = Indien leder med 1-0
Indien stinker godare an Thailand!


Kommentarer
Postat av: anette

ja jag vet inte om nån blir glad av att vinna din tävling....hahaha vilken skit luktar godast...

men du nu är du snart tillbaka i väldoftande paradiset stubberud.....jag förstår att du längtar hem....nästa gång ni åker nånstans så välj KRETA....jovisst kanske tråkigt charteställer men det finns massor av pärlor där...jag fullkomligt älskar det...har varit där hur många gånger som helst......



ska försöka komma dit till sommaren igen!



kram på dej

2008-11-22 @ 09:53:30
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja det är ju tur du slipper det där skitstället snart.

2008-11-22 @ 11:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0