Nattmarknad.........toppenkul!

Anette: Ar det masken eller maken vi ska grava ner....hahahaha?
Kram och ha det gott...halsa maken...hihi!
Lillemor: FEL FEL FEL...jag ser inte tunn ut...hahaha...jag ater som en gris och gor inte ett dugg...jag har sakert gatt upp en massa kilon!
Djurmonstrat ar inte pga alderskris...det var ju inte sa stort utbud....tant Lillemor!!!!
Och jag VET att jag far klaga for dig....och att du vill att jag ska ha det bra. Du behover inte forklara...vi forstar varandra sa bra...kram gullis!

Nattmarknaden:

Vi tog en stadsbuss in till staden...hehe...sma roda mopedbilliknande vadderade saker som dundrar som tusan. Kul, men inte sa bekvamt.
Efter en halvtimme var vi framme i stan. En illaluktande skitful och slummig stad, precis som alla andra orter har i Thailand.
Chaffisen korde oss direkt till marknaden och gjorde upp att han skulle vanta pa oss.
Vi skulle forst hitta nagot bra stalle att ata pa.
Vi knallade ivag...och gick och gick och gick....vi vande och gick tillbaka. Ingen annan restaurang an de dar ackliga snuskstallena pa trottoaren. Pa ett stalle serverade de nudelsoppa med..? mus? papillon? ja inte vet jag...men det sag ut som diaree med smadjur i.....yack!!! Over min doda kropp!!!!
Och dott hade jag sakert gjort om vi atit skiten!
Norska paret som var med oss, Trine och Per-Arne, gillade inte att ga pa alltfor turistiska stallen, men de fick ge sig. Det blev KFC.
Jaja...det om det.


Vi gick till marknaden!
Men vad anda in i......? Det var ju bara frukt och gronsaker de salde dar!!!!!! Per-Arne och Kjell tyckte det var doookul!!!!
Lustig humor en del har va?
Vi akte hem istallet!
Gick pa var egen by i stallet. Satt pa en bar och drack hot shot i ett fullstandigt galet skyfall...
Baren agdes av en totaltokig dam , Mama Smile....hahaha vilken galenpanna! Helt sanslos tant!!!


Hem igen....trotskopte en TUNG STOR tennelefant! Den ska Kjell fa ha i sin resvaska pa hemresan!!! HA!

Kommentarer
Postat av: anette

hahahah va de stavfel eller inte det är frågan....just nu kan det lika gärna va maken som masken för min del blääää

2008-11-17 @ 09:03:31
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahahaha jaa. tuk tuk var det väl?? . fina små fordon hihi. men vad brun du är.. och jo jag måste förklara .för alla andra tror att jag tycker du är en idiot och att jag bara e elak. hahahah det kanske jag är. men ja.. jag hoppas ju att din resa blir BÄTTRE.- och marknaden är typ kilometer stor och dom brukar ha grönsaker på en kilometer och djur på en annan kilometer och kläder på en anann?? men kanske inte den marknaden??. jo djurmönstrat är VIDRIGT hahahaha

2008-11-17 @ 09:18:20
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0