Man vill ju vara påläst......

....när man ska besöka ett nytt land. Men efter denna info så vete katten om det inte varit bättre att INTE veta något...hahahaha!

Nyheterna i aftonbladet 0811008

*Kubmaneten har krävt ännu ett liv i Thailand. En 10-årig svensk flicka avled av skadorna.

- Giftet från en kubmanet kan ta livet av en människa inom loppet på tre minuter.
Maneterna finns vid Krabi, Koh Lanta, Phuket och Phi Phi Island.

*Denguefeber är endemisk i Thailand liksom i övriga asiatiska länder. De myggor som på olika sätt sprider febern har påträffats under en längre tid i Thailand och närliggande områden. Dessa myggarter lever i tropiska och subtropiska förhållanden och trivs i princip i allehanda mikromiljöer: på landsbygden, i djungeln, i städer, inom- och utomhus.




Lite annan info om Thailand:

*Väluppfostrade thailändare kysser aldrig varandra offentligt, inte ens på en restaurang eller bar, så vänta tills du kommer innanför stängda dörrar.
Jahapp....då får man sitta inne på hotellet då!!!

*Försök att undvika att vara för hög, både när det gäller längd och uppträdande. När du passerar en grupp människor som sitter ner bör du böja ditt huvud, och om möjligt passera bakom dem.
Jag är 1.80 lång Och dessutom tänkte jag röka på utav bara helvete...osis!!!!!!

*Thailändarna är extremt tålmodiga, och kan vänta i timmar på en buss eller ett tåg utan att klaga. De kan helt enkelt inte förstå västerlänningarnas upptagenhet av tid. Förvänta dig inte att en thailändare skall vara punktlig - det är de nästan aldrig.
Maria-fort-o-fel...aaarrrggghhhh....hur ska jag klara mig????

*Det är i stort sett omöjligt att hamna i dispyt med en thailändare. De ler bara tillbaka och väntar till stormen dragit förbi.
Jag blir GALEN på folk som inte kan skälla, så att man missar nöjet med att få skälla tillbaka!!!

*De flesta thaimaträtter äts med sked och gaffel. Gaffeln används som påpetare och skeden stoppas i munnen. Att äta med gaffeln är jämförbart med att stoppa kniven i munnen här hemma, alltså inte att rekommendera.
Hihihi...hur gött är det att äta kött med sked?



Ja kära nån...vad ska jag dit och göra...hahahaha! Med soleksem och myggallergi dessutom!!! 
Thailand är verkligen inte paradislandet för mig!
Men antagligen blir detta The best resa ever bara för att jag inte har några som helst förväntningar på detta land!
Jag har ALDRIG varit sugen på att åka dit, men nu ska jag det ändå!!!
Kjell bokade resan.....och jag hänger bara med utan protester.
Är det det som kallas kärlek?

Kolla bensinmacken...hehehe...det ser ju ut som mjölkmaskiner!!!

Kommentarer
Postat av: anette

fakta är bra....?!? eller inte...men nu är du förberedd på det värsta så då kan det bara bli kanon eller hur??



tänk imorgon åker ni....varmt, lugnt o skönt...ingen vardag, inga måsten....ta dan som den kommer...snacka pussas på rummet o ta ett dopp då o då...hmmm är jag avis?? jajamen en aning!!!



kram

2008-11-08 @ 05:53:04
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: vivan

Ha de gött iaf...ä du iväg redan??kramiz:)

2008-11-08 @ 08:08:26
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: lillemor

det kommer bara bli toppen! du kan nog komma in i lunket ska du se. om inte annat tror jag din kropp och ditt liv kan behöva komma in i det där lunket. kanske kanske kan du vara luuuugn när du kommer hem hhihi.ni kommer få det toppen. visst murphys lag gäller. men inte nu längre. kram

2008-11-08 @ 11:08:52
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0