Nu är det HELT och hållet uppåt väggarna!

Jag fick ett inpratat meddelande från min doktorska, på min mobil förut.
Jag fattar ingenting!!????? Hon sa att hon inte har samma syn på min nedsatta arbetsförmåga som hon hade igår.
Inte efter att hon läst min blogg! Hm...och hur har hon fått reda på min blogg? Kanske tipsad av någon avundsjuk liten människa???
Skit det samma! Hon sa att jag orkar göra så väldigt mycket på min fritid?????????!!!!!!!!!!!
Jag gick tillbaka och kollade......:

Igår: Ingenting.....och 3 timmars sömn.

tisdag: Möte på vårdcentralen i kil. Skulle ha varit på IKEA på förmiddagen men det var då mötet var, så det blev ju inget med det. Till Stubberud och tog med mig lite saker. Hem till Åmål. Dödstrött!!!!

Måndag: Gjorde absolut ingenting mer än filade Lillemors fötter. Sovit 2+ 2 timmar.

Söndag: var på födelsedagskalas hos min son. Bloggade klocka 3 på natten eftersom jag inte kunde sova.

Lördag: utdrag ur bloggen "Här är min piga. Hon slet som ett djur igår. Jätteduktig! Hon byggde tv-bänk och stereobänk av flyttkartonger. På eftermiddagen drog vi ut på shoppingrunda. Helt slut och så ont i fötterna så det var stolligt!!!!"
Jag var alltså ganska passiv hela dagen, men blev helt slut av att handla i ett par affärer, Netto, Jysk och Profab.
 
Fredag: urdrag ur bloggen "Lillemor har också anpassat sig bra! Hon kom i morse och håller nu på att plocka grejer, skura köket, skruva ihop möbler. Vad skulle man göra om man inte hade en Lillemor??????"

Torsdag: utdrag ur bloggen: " Jag fick ett litet psykbryt i morse. Jag insåg att jag inte skulle klara allt själv, inte hinna packa allt, inte hinna städa, inte hinna något alls! 
Jag skulle ju till banken och skriva alla papper, så jag tog med det som fick plats i bilen.  Katterna fick stanna hemma, jag var ju tvungen att åka tillbaka hit igen....suck!

Allt fixat i Åmål, fika hos Lillemor. Jag höll på att somna på kökssoffan hos henne. Jag var sååå trött!
På väg hem så nickade jag till flera gånger. Jag var tvungen att stanna och gå ur bilen flera gånger. Jag tog ett stop-over på IKEA också. Bilen blev knôkfull! Ändå fick jag inte tag på allt jag skulle ha. Men det fixar Ulf! Han shoppar med sig grejerna från IKEA Helsingborg. Han kommer nämligen upp på fredag och hjälper mig i flyttandet. Sötis!

Kjell såg nog hur slut och schleten jag var för han lovade ta semester idag och hjälpa mig med att köra de sista grejerna.
Ja, vad skulle man göra utan dessa karlar? "

"Väl hemma, klockan 21.30 så satte jag igång med att göra albumet klart inför husvisningen.....sen somnade jag i soffan!
Helt slut! Tom! Ingen energi alls!

Huuu...jag ser ju mer död än levande ut!

Letade igenom kartongerna och hittade telefonen, ringde Ulf och somnade om igen. Vaknade och hade SVÅR internetabstinens!!! I kartongerna igen och leta upp datorn.
Nu har jag sovit 2 timmar, men jag MÅSTE försöka sova lite till. Idag SKA jag flytta!!!! "

VAD I DETTA ÄR DET "NÅGON" SOM HAR SVÅRT ATT FATTA????????????????????
Jag sover nästan ingenting!!!! Jag gör nästan ingenting! Jag VILL verkligen att en utredning och en framtidsplanering ska till!!!! Jag vill veta vad jag ska göra i framtiden! Om jag ska leva på luft och ingenting.........eller om jag ska få någon hjälp någon gång. Och då menar jag inte bara en remiss till någon ny läkare!!!!!!

Kan hela denna balett handla om mina Yrvette-uttalanden om doktorskan? Eller vad är det frågan om?

Fy fan! Så jävla ledsen och förbannad jag är. Mest ledsen!!!! Jag kämpar på som en idiot med allt!!! Jag skrattar och är glad! Jag klagar fan inte i onödan!!! Det kanske är det som är felet? Jag klagar för lite och är för trevlig........ eller så är det en personlig grej....
Ja, jag fattar fan ingenting!!!!!!!!!!!!
Nu har hon i alla fall meddelat Försäkringskassan och arbetsförmedlingen, så de har läst min blogg. Vad som händer sen vet jag inte? Men jag kan ju bara hoppas att försäkringskassan är lite bättre på att läsa och förstå text än vad doktorskan gör. Jag gör ALLDELES för mycket på min fritid??!!! Ja eller hur? Jag klipper servetter!!!!! Nu har jag flyttat också....
Ja, herregud!!!!!

Glad Påsk alla utom några!!!



silicon  - Cartoon image for proofing use only, unauthorised reproduction prohibited. 

Kommentarer
Postat av: lillemor

din doktor är varken vuxen (mer som en sur fjortis)eller följer läkar etiken eller vet vad sjukdomar är. hon ger dig farlig medicin och skrattar åt att du har högt blodtryck och skriver underliga saker i dina sjukintyg.och nu dessutom ringer hon med konstiga utlåtanden på mobilsvar.. radera inte det!!!.. det kanske finns andra som vill lyssna på dom?? på tisdag e det vi som går till en riktig doktor och får hjälp från denna knasläkare. kanske en anmälan hade suttit på sin plats ??.HSAN finns ju faktisk för man ska slippa läkare som gör personliga vendettor mot sina vårdsökande..

om du orkar så släpp henne. hon verkar behöva en egen utredning.. hon kan inte bestämma en massa från igår tills i dag heller.för att du sa hon var knäpp på din blogg. hur verkar hon då som läkare. visste du inte igår hur maria mår. eller blev du sur idag?? nej du.. ta bort henne ur huuvdet så går vi till en doktor.. inte till en mambojambo kärring

2009-04-09 @ 17:47:25
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: monica schyman

Instämmer med ovanstående!!! Anmäl fanskapet!!! Hon kan ju inte bara gå på vad du skriver på bloggen.. Där kan man ju skriva vad man vill, överdriva eller ta bort. Det finns ju ingen lag på att det som står i bloggen måste vara med sanningen överensstämmande. Hoppas hönshjärnorna på FK begriper så pass iallafall.. Fast ibland undrar man ju?!!

Stå på dej gumman!! Tröstande kramar kommer från oss

2009-04-09 @ 19:22:06
Postat av: lillemor

mm. och allvarligt? vad står det i bloggen då? vad e det du GÖR..? inte sover? har hjärtat utanför kroppen i 350 km/h? att du får flytta själv? att du skriver med en hand för du har ont?

skit i henne. hon ska anmälas och du ska till en ny doktor. kramas, mys och skrik en skvätt i helgen. massa gosiga kramar

2009-04-09 @ 20:16:19
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Monica

Man slutar aldrig att förvånas....men att söka reda på din blogg, har dom inget annat att göra?



Jag har visserligen sökt med ljus och lykta efter dej och din blogg för jag har verkligen saknat din blogg som du hade förut. Jag har efterlyst dej på blogg.se eller vad det var för blogg du hade förut, men har inte fått något svar, men så i veckan kom jag plötsligt på vad din söta dotter heter och då hittade jag din blogg igen.Hoppas du inte tycker illa om detta jag har skrivit, för jag älskar att läsa din blogg.

Ha nu en riktigt bra påskhelg och skit i dumma människorkanske lättare sagt än gjort.



Kram på dej!



Monica

2009-04-09 @ 20:28:10
URL: http://violett.bloggagratis.se
Postat av: Herr E

Oj! Så doktorn ville helt enkelt ställa en ny diagnos utefter det som skrivits i en blogg? Intressant. Så vitt jag vet kan man faktiskt hitta på precis vad som helst i sin blogg. Känns inte riktigt vetenskapligt bevisat...

2009-04-09 @ 21:19:09
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Anette

Ja herre gud....nu fattar jag varför det aldrig går att komma fram till fk-kassan...dem läser bloggar!! Undras vad deras arbetsgivare.."staten" säger om detta????????

Tänk om dem kollar alla quiz man gör...då skulle jag bli inlåst;)Stå på dig!!! Kramar från sex and the city-bruden

2009-04-09 @ 21:44:14
Postat av: monica schyman

Vill du ha besök under helgen? Vi ska nog ut och lufta triken om det fina vädret håller i sej. Lördag eller söndag vet vi inte än...

Startar den inte sen när vi ska hem är det ju lämpligt att hälsa på en bilmekaniker på premiärturen haha....

2009-04-09 @ 22:11:54
Postat av: Monka

Kan inte annat än att hålla med de tidigare inläggen.Vet att det är som att köra huvet i väggen när man talar med myndigheter.Men jag håller med Lillemor stäm kärringen och gå till en ny läkare.

Hoppas att du får en skön påsk trots allt skit.

Glad Påsk/Kramar Monka

2009-04-10 @ 08:31:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27905

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0