Mindre än en månad kvar....

Jag måste ta och skärpa mig lite nu! Det är bara en månad kvar tills jag blir "bonusmormor".
Jag kan inte härja runt så som jag gör nu. Jag måste ändra mitt språk. Jag kan inte gå klädd i kortkort och linnen längre. Jag BORDE sluta röka. Öppna ett sparkonto och pensionsspara vore också bra. Jag måste bli vuxen!!! Suck så trist det låter! Men det lilla barnbarnet ska inte behöva skämmas över mig i alla fall.
Idag ska jag bleka mitt gula hår så att det blir mer mormorgrått.



Hatt kanske man skulle ha också....i alla fall på dopet!
Enda hatt jag ägt är en röd cowboyhatt, men en sån här kanske man skulle kunna ha och trivas i...?

Rosa är gulligt på gråhåriga tanter. Jag ska bli en gullig mormor har jag tänkt!
Det ska alltid finnas nybakta bullar och hemgjord hallonsaft (finns att köpa som är förvillande lik hemkokt...hehe)
Jag ska BARA köpa nyttiga presenter som kalasbyxor och silverskedar (Zzzzzz...sååå boring)
Ska jag köpa leksak så blir det rekorderliga träklossar med tillhörande pedagogisk beskrivning.


***********************************************
Är det NÅGON som tro att jag kommer att klara av att bli en ordentlig bullmormor?????

Hmmm....det här ligger nog närmare sanningen skulle jag tro....!


Det ska bli så himla kul!!!! Pojke eller flicka? Jag tippar på att det blir en tjej. Lindas mage ser ut så...
Det finns massor av olika "knep" att ta till för att ta reda på könet. Hög mage=tjej, Låg mage=kille. Om man har ätit mycket salt innan man blev med barn så blir det en pojk, sött blir en tjej.
Ja, vi får se vad det kan vara för krabat här inne i denna fina mage.

Kommentarer
Postat av: anette

hellre mormor nr.2 om jag får säga vad jag tycker...och det får jag ju....varför bli vuxen för det är så mycket roligare att vara halvgalen eller?

kör du din stil så blir du en perfekt mormor !!!!

2009-02-20 @ 14:26:24
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

jag tror på kille..eftersom emma och linda e tjejer. brukar vara varannan generation. om dom e syskon som är tjejjer så får dom i sin tur pojkar.. ganska ofta rätt faktiskt..sen e det ju askul med en tös.. och coolt med en pojk.så det spelar väl ingen roll.men jag som bara har pojk skulle vilja ha en liten tös i närheten man kunde köpa coola kläder åt. det finns det ju knappt till killar. inget vidare utbud precis.

jag tror du blir en toppen mormor jag ska bli betsey johnson i min "mormorsepok" hahahahaha

baka bullar e onödigt(findus har ju som man kör i micron- smakar nybakat) samma med saft. men att lära dom att göra negerbullar ,och att föra ordet vidare blir din uppgift

ha en underbar helg! kram

2009-02-20 @ 14:49:37
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

blått hår e coolt! det ska jag ha som tant. vill du låna hårfärg?? haha måns har blå hårfärg-

2009-02-20 @ 14:50:32
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Cilla

Det där med magar stämmer inte, tyvärr!! När jag väntade Sofie och Sara var magarna så olika så jag var säker på att Sara var en pojke hihi. Sven i magen hett hon, stackarn....

Huvudsaken är väl att barnet är friskt och välbehållet, men visst är det roligt att gissa. hoppas du får en fin fredag kväll

kram

2009-02-20 @ 17:51:31
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahaha var väl tur hon blev en tjej då hahahha

2009-02-20 @ 17:59:59
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Inger

Oj, fick ont i magen så skratta jag, o du ha kortkort färga håret blont måla dej de gillar barnbarn när dom blir äldre säger dom yaho vilken häftig mormor jag har. skön helg till er båda.

2009-02-20 @ 19:48:37
URL: http://nogg.se/bjaeren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0