Fel låt vann!!!

Herreminguuud....dagens låtar i melodifestivalen suger verkligen "jennyordet" !!!!!!
Det var den sämsta skit jag hört!
Inte ens mitt dansbandshjärta kan tycka att en text som lyder så här, är bra: Hela stan i natt är full av massa rödljus, och det tar visst evigheter att komma fram till ditt hus.
Men vad i hela........? Hur kan ett sånt bidrag komma med???? Ni har inte hört Stefans bidrag som han skickade in i år, men jag kan lova er att med RÄTT sångerska så hade han sopat mattan med alla i dagens omgång!!!! En pampig låt med en 100-mannakör i refrängen...! Jag ska inte spela den för er heller för han kan ta och skicka in den nästa år igen, den kan ha chansen då istället. Då vore det ju lite pinsamt om det kom fram att "den har svärmor Yrvette redan spelat på sin blogg"
Död åt svärmor....hahahaha!!! Ni vet ju hur galen Stefan kan bli!!!! Det syns ju t.o.m på utsidan att han inte är helt hundra...hahaha!


Jaja....men jag måste väl ändå utse vilka som går vidare ikväll. Reglerna är nya i år så jag vet inte riktigt hur det går till med röstningen, men jag väljer ut 2 bidrag som jag tror går vidare i alla fall.
*Nina Söderqvist med Tick Tock. Enda tävlande med lite karaktär i rösten och lite attityd. Lite rockig och det passar mig!

*Marie Sernholt med Disconnect me. Go takt, dansvänlig gladpop. Dessutom vore det kul om hon och söta pojkvännen Måns Zelmerlöw fick tävla mot varandra i finalen.



De andra bidragen:
*Emilia.....suck, nä den låten har jag hört flera gånger redan. Jag kan bara inte komma på vilken det är.

*Shirley Clamp.....suck samma som alla hennes låtar.....fast tristare!

*Alcazar....jorå...inget fel egentligen, men jag är ju lite textfreak så det hade inte gjort något med en eller två meningar till i den låten. Stay the night klibbar sig fast i min hjärna...stay the night stay the night stay the night stay............

*Jonathan Fagerlund....men lilla bubben...vart fick du luft från då...mesig! klart som fasen att han får stå och sjunga Hello hello here I am....Det är ingen som lägger märke till honom annars...hahaha!

*Caroline af Ugglas.....tyvärr....hon är ju en helskön galen tjej som det hade varit kul att skicka till Ryssland för att representera Sverige..men låten suger "Jennyordet" Verkligen helt värdelös, som allt annat som hon gjort. Men ändå...jag gillar henne, hon gör sin grej och skiter i alla andra!!!!

*Scotts.....med den texten så hoppas jag att de sjunger på svenska om de går vidare...för det var nog den sämsta skit jag hört textmässigt alltså. Musiken var heller inget att göra vågen för...suck, jag som trodde jag skulle få höra lite äkta go dansbandsmusik...hihihi!
Men då får jag väl lägga till ett dansbandsbidrag själv då, alltid retar det någon...hahahaha(Lillemor och Tesa)



Hahahahaha....detta är kultur!!!! "Då såg jag nå som pula ut".....hahahaha....underbart!!!!


Ha en skön och mysig melodifestivalkväll  i alla fall. Lyssna inte på mig. Titta själva, det hör till att man gör det. Lika mycket tradition som att fira jul och "dansa små grodorna" på midsommar.

Kram!

Kommentarer
Postat av: anette

jas tradition är det....många helger framåt är nu spikade...jag har inte tjuvlyssnat på nåt bidrag så det ska bli så spännande...får se sen om vi tycker samma eller inte!



ha en skön lördag

2009-02-07 @ 07:54:01
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: soffie

Lilla Nellie pratade om dej häromdagen när ska vi till henne med de fina stenarna sa hon då hon kollade på dem hon fick av dej i somras,

Ska kolla melodifestivalen för Nellies skull annars är jag inte ett dugg intresserad,

Allt ok med dej?

må gott

2009-02-07 @ 09:55:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja men kom!!! vi ska kolla .givetvis!!! med chips och allt. kan ta fram protokoll också hahahahdu kan söve övver

2009-02-07 @ 10:49:27
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: vivan

Men herre jisses va han har ställt till sig, han som är en hänsom boy.....huva..

vet inte om vi skall kolla...det blir ev bio ö-bro

får se...ha en kul kväll ..kramen!

2009-02-07 @ 11:08:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: maria

Nej Vivan, det är så här han ser ut! Man kan dölja mycket med smink vet du väl!

2009-02-07 @ 13:15:01
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: STEFFOO

Tack Maria för att du lägger in bilder av mig där jag är både o-sminkad och utan re-tusch. Nu kanske folk fattar hur mycket jobb det ligger bakom alla foton på mig, så som jag brukar se ut.



Mello ikväll, nä jag tror jag bryter traditionen.

2009-02-07 @ 14:40:43
Postat av: maria

Staffoo: Varsågod!

2009-02-07 @ 15:49:32
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: Cilla

Tacka för de att det blir melodifestival i kväll, klart man inte bryter tradition. Nu har ju Bosse suttit o skrikit i månader för den där hockeyn, så nu jäklar ska här skrikas i flera veckor fram över....





Må sämste låt vinna..........Vi resencerar väl som vanligt efteråt va? hihi

2009-02-07 @ 16:25:05
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: britten

VAAAA! Är inte Christer Sjögren mä....nä dra på trissor så förtvivlad jag då bliiiir.

2009-02-07 @ 18:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0