Jag är en jävligt elak kexchoklad!

Du blir vad du tänker och du är vad du äter!

OK, ja jag erkänner. Jag tänker en massa elaka tankar just nu och glufsar i  mig kexchoklad mest hela tiden.
Appropå olika må-bra-teorier. (förra inlägget)

Hur kunde jag bli sådan! Elak kexchoklad?! Men hellre det än en snäll yoghurt! Om det nu är sant det som sägs.
Nejdå, jag fattar vad de menar med uttrycket. Visst kan man påverka sitt mående med sitt tänkande. Man blir inte lyckligare än man gör sig, men det får finnas gränser för vad man ska ta på sig att styra över själv. 

Om jag mår dåligt en dag så får jag skylla mig själv. Jag har själv sett till att må dåligt genom att tänka dåliga tankar. Så kan man ju inte säga! Man kan väl må dåligt av yttre anledningar som man inte råder över själv. 
Här kommer Kay Pollak in och tillrättavisar. 
Visst, man kan må dåligt av yttre anledningar, men man bestämmer själv hur man ska reagera på dem. 
Man kan välja glädje! Men hur lätt är det att vända riktigt jobbiga grejer till att vara något fint och bra?! Om någon säger något elakt till en så ska man inte bli ledsen och arg, det ar bara en själv som drabbas av de negativa tankarna i så fall. Nej, man ska istället fundera över varför man blir så ledsen av den andres dumma uttalande och sen jobba med sig själv för att man reagerade med att bli ledsen och sårad. 
MEEEN....! Kan jag inte ens få bli ledsen och förbannad i fred?! Varför är det fult att reagera så?!  

Kays teori:
Någon säger en elak sak till mig - jag blir ledsen - men då tänker jag fel tycker Kay - jag ska tänka på varför jag blir ledsen för att någon är elak - sen ska jag jobba med den anledningen - för att till sist känna glädje över att någon är elak men att jag inte tar illa upp för det.

Min teori:
Någon säger en elak sak till mig - jag blir ledsen - och sen förbannad - skiter i den människan i fortsättningen - och tänker elaka tankar - berättar för någon vilken skitstövel den där människan är - går vidare i livet.

Vilken teori är sundast!???

Ett annat exempel som han tar upp är när man hamnat i en bilkö. Man blir irriterad för att man försenas, men då ska man vända det och istället tänka att man får en liten stund i lugn och ro, då man kan koppla av och hämta nya krafter.
JERRÄJJ!!!
Man blir grinig och irriterad...punkt slut! Man kanske har barn som ska hämtas på dagis, ska göra något särskilt när man kommit hem, är hungrig efter en dag på jobbet, kissnödig...ja, vad som helst! Ingen vill sitta i en bilkö!!! Man kan titta sig omkring i de andra bilarna som också hamnat i kön. Där sitter bara glada, förnöjda människor och ler och njuter av sin egentid!
NOT!!!

Är det så farligt att reagera med ilska och irritation ibland? Får vi inte vara sura?
Nä, det verkar inte så. Vi sliter livet ur oss för att må bra hela tiden. När vi inte lyckas så mår vi ännu sämre. Jag orkar faen inte må bra snart! Jag är helt utmattad av allt må-braande!
Jag är utbränd genom att göra allt för att inte bli utbränd!!!!!!


*********************************over and out*************************************

Nu till något annat.
Jag fick 3000:- för den fula karaffen...hahahaha!
Det blev 6500:- totalt det! Det skulle jag kunna köpa Attlings skål för och dessutom en Celeste-ljustake till. Det fattas ju en för mig. Men nu är det tyvärr inte så att de fula sakerna som jag sålde var mina.
Jag har sålt dem för KJ.s räkning.
Jag har tjänat mellanskillnaden på butikspriset + momsen - frakten - traderas provision = ca 1000 kr
Shit...det räcker ju inte ens till en ljusstake!!!!

konstglas Celeste Candleholder Black/Platinum Striped


.........men många kexchoklad blir det! Närmare bestämt 200 st! Mumma så gott!!!


Kommentarer
Postat av: anette

Ja alla dessa måbra och va glad teorierna...enligt vad jag tycker så trycker man bara ner alla känslor nånstans om man inte får visa dom...sen PANG så exploderar man av alla nertryckta ilske/ledsen/irritations känslor...nån gång måste det ju ut.

I min bok får man vara både det ena och det andra...glad eller skitförbannad !

enligt dessa teorier du nämner så är jag en deprimerad kinapuff...hahaha det är ju nästan så deppet släpper när man läser den raden hhahaha komiskt, näää jag fortsätter nog på mitt färgtema...idag= mörkgrå

2009-02-17 @ 06:44:26
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: lillemor

jaha elaka kexchoklader och deprimerad kinapuff...

vad e jag då i så fall?.. antingen en småförbannad atom hallon... eller en nöjd molotovcocktailsglass???

jag vet inte. men självklart kan man arbeta upp ett bättre humör..just då.. men allt annat ligger ju fortfarande kvar. sen ska man väl inte gräva ner sig heller över saker man inte kan göra nåt åt.. SKA.. men det betyder inte att man inte gör det. allt det här och alla -"tänk positivt" påvisar ju bara att dom personerna har inte mkt till negativitism i sitt liv. så anser jag. jag anser att är man asförbanand då ska folk veta det. och e man ledsen så tala om det.... eller slå sönder en soptunna...vilket som.man ska utagera sina känslor. kanske inte på nån annan .men ibland e det det som funkar bäst.. . man måste få lov att må piss och skit om man gör det. det är helt normalt.och fan så mkt trevligare den dagen man är glad. då märker ju folk skillnad på glad och ledsen och förbannad i alla fall ,istället för att vara totalt humörfri.som ett moln som far omkring och varken har åska eller regn. bara lite mulet mest hela tiden.... det funkar fan inte.

nej nej fram med mer aggresitivtet. eller åtminstone uttryck känslorna du känner. så kan du gå vidare sen nån gång..



sen finns det ju en massa gråzoner. om man alltid mår piss och alltid e ledsen och aldrig e glad. då e det nog dags att se över sitt liv. men det betyder ju fortfarande inte att gud kan hjälpa dig om du gör förbön eller att man kan tänka sig glad. då har det ju gått för långt . då e det nog mer läge för hjälp av utomstående. inte kvacksalvare då förstås. och sen om man alltid e glad då e det nog också dags att se över sitt liv..

nej.fram för mer deprimerade kinapuffar och molotovcocktails mfl. som säger hur det är... som uttrycker sina känslor. alla har rätt att vara förbannade. det är en sund känsla..

alla har inte ett bra liv och massa dom kan må bra av.. det får man acceptera..



och annars då?

2009-02-17 @ 08:02:53
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: alexandra

Jaaaaaaa så många kexchoklad det blir,mmmm gott gotti gott gott.kram

2009-02-17 @ 08:10:50
Postat av: anette

men!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hur gott kan de va?

2009-02-17 @ 12:46:10
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Anonym

du blir vad du äter typ...Hmm? då blir jag ingenting.....glad att du är tillbaka ..ska inte fråga hur du mår...du berättar när du har lust....kram

2009-02-17 @ 19:04:27
Postat av: britten

fort men fel..glömde namnet

2009-02-17 @ 19:05:02
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0