Kaos och oro!



Världens goaste kille och jag!
Måns är en speciell unge, så rar och omtänksam, vuxen på ett sätt, fast han bara är 8 år. Han är nog det mest lyckade Lillemor har gjort i hela sitt liv!
Dagen började i snigelfart med frukost vid 11.00 och sen var klockan helt plötsligt 13.00. Jag började måla spaljen hemma hos Lillemor och Lillemor målade sitt hår!!!! Herregud...hon är helt galen! Hon hade beställt cerise hårfärg, allt för att matcha sitt vardagsrum. Hon hade i det och efter ett tag började hon gapa och skrika i badrummet. Jag gick dit och kollade.
Hahahahaha....hon såg inte klok ut!!!! Hon hade tappat en hårslinga rakt i ansiktet och färgen hade kletat ut i pannan, kinden och på halsen. Exakt som om hon hade hällt rödbetssaft över hela ansiktet!!!!
Badrummet hade hon också lyckats söla ner med denna illrosa färg!!!
Ja, jag kunde inte göra mycket så jag återgick till att måla spaljen istället!
Vilket dårhus!!!

Nellie hade ju blött något kopiöst i 3 dagar men verkade må lite bättre. Hon hade magrat massor, var trött och allmänt hängig, men hennes blödningar hade avtagit i alla fall.
Jag åkte hemåt vid 16-tiden.
När jag kommit halvvägs så ringde Lillemor.
-Hej, jag är på väg med Nellie till djursjukhuset i Karlstad, hon störtblöder!!!!
-Men herregud....jag åker dit och möter upp!

Jävlar tänkte jag.....nu blir det operation eller avlivning! Misstänkte livmoderinflammation redan igår för det var verkligen inte en vanlig löpning.

Jag kom dit och blev visad till Nellies undersökningsrum...........

Oh, my God!!!! Jag höll på att döööö när jag kom in där!!! Inte bara för att det stank ruttet blod och såg ut som ett slakteri på golvet. Nä....det var något som såg ännu värre ut:  Lillemor!!!!!! Vilket rugg!!!! Det var det värsta jag sett!
Hennes rödbetsaftsfärgade ansikte med cerisa hårslingor och en grönrandig ful tröja, dessutom korta mysbrallor och bara smalben med ett par stövletter till. Byxorna var förresten täckta av Nelliedregel............ Suck...det där är min kompis...!
Sen kom jag på att jag var nog inte så tjusig jag heller. Jag vaknade i morse och klev upp, kammade mig inte ens utan körde den naturliga looken. Håret stod på ända med världens pipptoss där bak. Osminkad, svettig och full av målarfärg på både händer och kläder.

Över till Nellie. Provtagning och röntgen. Röntgenbilderna blev en chock! Hela buken ända från lungorna och bak var  fylld av en enorm livmoder som var helt full av var. Troligtvis hade livmodern spruckit och var hade kommit ut i bukhålan.
Jag trodde ärligt talat inte de skulle operera henne så illa som det såg ut.
Men nu ligger Nellietösen på operationsbordet eller är åtminstone på väg att opereras.

Lillemor följde med mig hem eftersom hon ska hämta Nellie i morgon om allt gått bra. Det var onödigt att åka hem till Åmål och sen tillbaka imorgon igen. Dessutom kanske de behöver nå henne i natt om något går fel.

Ja, så nu väntar vi bara på att telefonen INTE ska ringa! Är det tyst så har allt gått bra.
 Men den där skräcksynen jag fick se när jag kom in i undersökningsrummet får jag nu se här hemma i min soffa.
Här sitter hon och sjunger: Too sexy for my shirt! Herregud!


Håll alla tummar ni har för att Nelliepelli fixar detta!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0