Vägar till förändring.......

(ja, jag vet...det är mycket text...sorry!)

Många mår dåligt just nu, av olika anledningar. Sätten för att må bra igen, är oändliga. Vilket sätt är det rätta? Vilket sätt ska jag ta till mig för att må bra? MÅSTE man må bra hela jävla tiden?
Kan man få må som en snorloska ibland eller är det förbjudet?
Jag blir så in i helvete förbannat trött på alla Må-bra-Gurus som kommer med sina hemmagjorda teorier om ett bättre liv. Är mitt liv så jävla dåligt som det är? Ja, ibland är det ett rent jävla helvete!!! Ibland kan jag tycka att det är synd om  mig som har drabbats av en massa sjukdomar och sorger. Hela mitt liv har varit en lång jävla pina! IBLAND!!!! Bara ibland tycker jag så. Då söker jag efter vägar ut ur eländet. Och då pluppar det upp massor av enkla och välgörande metoder.
Den ena dummare än den andra!
Senast i raden är en bok jag lånat. Jag läste baksidans stora text, jag hade inte glasögonen på mig så jag såg inte vad det stod riktigt.
Det jag såg var: "Om vi är villiga att göra det mentala arbetet, kan nästan vad som helst helas. Vi kan med våra tankar skapa vårt liv här och nu"

Ok....så enkelt!!! Ja, jag vill läsa boken, jag lånar den.

En Louise L Hay har skrivit den. "Du kan hela ditt liv." Den har sålts i över 35 000 000 exemplar. Den MÅSTE ju vara bra, tänkte jag.
Men vilken jävla skit!!!!!
"........Louise L Hay har kartlagt sjukdomar och föreskrivit nya tankemönster för att bota dem"
redan här borde jag ha slutat läsa dyngan, men jag blev nyfiken.

Just nu har jag förbannat ont av min ischias.....det tyder på att jag hycklar och har en rädsla för pengar och för framtiden. Ok! Men hur botar jag det då? Jo, jag upprepar dessa rader varje dag tills det släpper: Jag rör mig mot något som är ännu bättre. Det som är bra för mig finns överallt, jag är säker och trygg.

Fetma - överkänslighet, står för rädsla och visar ett behov av skydd. Rädsla kan också vara en täckmantel för dold vrede och ett motstånd mot att förlåta.
Vad ska jag göra för att gå ner i vikt då?
Jo, upprepa denna trollformel tillräckligt ofta: Jag beskyddas av den gudomliga kärleken. Jag känner mig alltid trygg och säker. Jag är villig att växa upp och ta mitt ansvar för mitt eget liv. Jag förlåter och formar nu mitt liv som jag vill ha det. Jag är trygg.

Men Jerräj!!!!
......feta armar = Vrede över att ha blivit nekad kärlek. Pyttsan...alla älskar Yrvette!!!!  Vart kommer då mina dallrande överarmar ifrån?
fet mage =  Vrede över att ha blivit förvägrad mat.  Hahahaha...nä....ingen har förvägrat mig mat! Jag har alltid tryckt i  mig allt jag velat ha och varit sugen på.
Botemedel enligt Louise L Hay: Jag matar mig själv med andlig föda och är nöjd och fri.

Så jävla in i helvete dumt så det är helt otroligt!!!! Ät mindre, rör dig mer och börja träna lite styrka är mitt tips till mig själv!
Vem tror ni på,  Louise L eller Yrvette?

En annan käck grej som hon tar upp i boken handlar om pengar och att de alltid tar slut innan man ens har betalat alla räkningar.
Just detta tankesätt gör att pengarna inte VILL komma till en. Man säger och tänker att pengarna räcker aldrig och vips...så blir pengarna skitsura och vägrar komma till en.
Istället ska vi älska våra räkningar: "Jag välsignar kärleksfullt alla räkningar som kommer hem till mig. Jag välsignar och ger varje check jag skriver ut en liten kyss".
För en räkning är ett erkännande av vår förmåga att kunna betala.

Åh...jag blir så glad! Tänk vilken tilltro det där övertänket har om mig och min förmåga. Varje månad får jag högre räkningssumma än min inkomsten. Alltså har jag en förmåga att betala som överstiger det faktiska läget. Hoppsan ojsan...jag kanske ska betala mina studielån "in natura"....?
Jag har ju en annan idé om det där: Sluta köp en massa skit, så räcker pengarna!

Det här var nog den värsta smörja ever!!!! Nu fattar jag vart ett uttalande kommer ifrån. Förra veckan fick jag höra att jag inte tagit itu med mig själv och att det var därför jag var så sjuk och värdelös.
Hon, människan sa sa det till mig, har läst boken och inte tänkt själv, utan bara sugit in denna "djupa kunskap" och sedan trott blint på den. Stackars människa!

Här får ni en sida att läsa själva. Den handlar om hur man botar cancer! Mycket  bra och enkelt att ta till sig här...skit mera och bli fri från cancern..halleluja!


Fuck you Louise L Hay....vet du hur många människor du sårar med detta jävla skitprat!!?????

Jag är så förbannat trött på alla liknande Må-Bra-teorier så det står mig upp i halsen. 
ALLA människor vill må bra! Men att tro att man kan rabbla en ramsa så går allt över.........

Hokus pokus,
 nu är jag fri från värk och elände.......
Det förflutna är förbi, 
allt är bra i mitt liv.  






Kommentarer
Postat av: anette

tänk att hon tjänar pengar på smörjan ....usch...men samtidigt va bra jag har oxå räkningar över min inkomst , det va nåt positivt va??? herregud

2009-02-16 @ 16:47:54
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

jag blir fullständigt jävla ap-förbannad. vad e det för hjärntvättad idiotisk smörja??? fy fan så nedlåtande för SJUKA människor. hur sjuka i huvudet e inte folk som tror på den här skiten???stackars jävlar som inte ens har tillräckligt med vett i huvudet att begripa sig på BULLBAJS!!!! nej fy i helvete. tänd i spisen med bokjäveln!!! den som lånat ut boken till dig bör bli glad för att slippa kvalificerat skitsnack.nej helvete!! vart hittar du dessa sektmedlemmar egentligen?? fy. nu blev jag arg.

våga komma hem till mig med en sån bok bara så ska ni få se hur det är att ha ont.

utan att kunna "babbla bort" smärtan till högre makter

du..maria.. läs aldrig mer sån skit. det är nedlåtande av den som lånat ut den till dig. den personen har INTE begripit ett endaste dugg av världen...och din sjukdom..håll dig borta.

usch fy faan.jag blir fan arg.

så jävla idiotiskt..

dom som ens TROR ..eller anar ..att denna bok kan hjälpa NÅN...(och speciellt dig. .vad tror dom att du har för fel på din kropp egentligen??? FINNAR? .det kanske man kan tänka bort..??)borde bli inlåst ELLER välkommen hem till mig och bo i the real world. där man skriker av smärta och inte har en enda jävla fysisk möjlighet att banka på kuddar och tänka bort grejjer. för värken e så fruktansvärd att du tror du dör. nej usch..

jag skäms å deras vägnar..





lägg ut vitlök vid trappan eller nåt..

2009-02-16 @ 19:17:51
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

go´natt på dej....hoppas du sover nåt inatt....det ska jag göra (på konstgjord väg) in i dimman hej

2009-02-16 @ 22:36:03
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

hej svejs igen.hoppas du kan sova .håller tummarna för dig idag..

2009-02-16 @ 22:59:31
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Tesa

Vilket jävla dravel...att man ens orkar läsa sån skit...och sen TRO på det..det är ju helt otroligt. Stackars alla 35 000 000 människor!!

Eller ...förhoppningsvis reagerade de flesta om du..

2009-02-16 @ 23:11:13
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0