Ska ja läse Wermlandstininga för er?

Först när jag läste tidningen fick jag tänka efter om det var första april eller nåt. Men det var det ju inte!!! Det var alltså på riktigt! Man kan lägga kollekt med betalkort! Men herreguuud......det är ju så gamigt!!! Man kan lägga en tjuga i kollekthåven, men att sätta in 20kr med kortet verkar snålt, då sätter man en hundring eller en 50-lapp minst. 
När jag läste vidare och fick se vilken kyrka det var som hade denna "servicegrej" så var det inte så konstigt längre. Det var pingskyrkan i Karlstad. Deras föreståndare sa att förra året hade de kollektrekord, men han trodde INTE det berodde på den nya maskinen! Nähä....det berodde nog på något heeeelt annat!
Pingstvänner står inte högt i kurs hos mig. 
Snikna utsugare som bara bryr sig om de lyckade och fina människorna och ser ner på fattiga och sjuka. 
Rutten församling, med sjuka idéer!!!!! 


Nästa sjuka grej i tidningen var Ledaren. 
Folk har blivit friskare i Sverige. Inte bara sjukfrånvarodagarna har sjunkit, utan SJUKDOMARNA också! Det är ju helt fantastiskt! Bara genom att lagstifta om att i stort sett INGEN kan få ersättning från försäkringskassan, pga sjukdom, så blev svenska folket friskare! 
Lägg ner sjukvården!!!!  Satsa alla landstingspengar på försäkringskassan istället. De kan bota sjuka!!!! Och t.o.m göra så att folk inte ens BLIR sjuka!!!!  Bara 79 000 var sjukskrivna i mer än 180 dagar mot för två år sedan under samma period, då 120 000 var sjuka. Halleluja!



Sen var det en Uppsalakärring som skrivit en insändare om lodjur! Lodjursjakten börjar den 1 mars. Tanten tyckte inte man skulle skjuta några lodjur alls eftersom de inte gör någon förnär. 
Nähä du tanten...det gör de inte va? De skövlar skogen på rådjur!!!! På en vinter så tog vår lodjursfamilj ca 17 rådjur. "gör ingen förnär" Pyttsan!!!
Och varför ska en kärring som bor i Uppsala tycka överhuvudtaget någonting i Wermlandstidningen, om huruvida vi ska få skjuta lodjur eller inte? Vi som bor här mitt ibland dem kanske har en lite annan syn på dessa mördarmaskiner!!!! 
Här har grabbarna fått 2 stycken. Som ni ser så är det inga små kissemissar det handlar om. 


De är otroligt vackra att se på, men JAG vill inte ha dem här runt huset. Det tror jag inte Uppsalakärringen heller skulle tycka var så käckt om HON bodde som jag med katter och hund.
10 stycken ska skjutas här i år, oavsett vad tanten tycker! För få enligt mig, men de ska skjuta 10 stycken oavsett vad jag tycker också!!! 

Ingen dagstidning utan en Hälgestrip.....även om just denna var gördålig.






  

Kommentarer
Postat av: anette

jag tror jag kommenterar bägge inlägg på samma ställe...

knaskyrka som du säger bra sätt att få in mer...javisst är det toppen att de flesta har blivit som genom ett mirakel friska med nya lagen...hmmm spelade vi sjuka innan, jag o mina sjuka medmänniskor!?



JAG HETER FIBRO= KANON TEXT....skriv ut o rama in!!!

2009-02-23 @ 06:17:55
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: alexandra

Haha så bra att folk skänker mer pengar med kort.Oh hm hur kan man bli frisk bara så där,jaa jag kanske ska träffa nån politiker live så är jag inte arbetssökande längre....De kan ju trolla har jag hört.

2009-02-23 @ 08:42:02
Postat av: Anonym

Hålller så med dig ang lodjuren. De är inte roliga att ha för nära sig men hur kan en stadsbo veta nåt om det. Det är ju ungefär lika dumt som att de sittei Sthlm o bestämmer hur mycket björn som får skjutas i västerbotten???

Pingstkyrka? Ja där är jag ju av den bestämda uppfattningen att man ska inte dra alla kristna över en kam.

kram på dig

2009-02-23 @ 09:29:57
Postat av: Cilla

Det där var ju jag där uppe...........

2009-02-23 @ 09:54:38
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Daniel

ojoj nu har Yrvette i nerverna. Choklad vännen choklad!

2009-02-23 @ 10:53:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: anette

vet du vi har lodjur här i min lilla by oxå....jag har aldrig själv stött på dom , men det har varit mycket besvär för vissa...framförallt har alla med små barn varit oroliga...när dessa katter stått i trädgården..kan man ju förstå, dom är fina men inte att leka med

2009-02-23 @ 12:41:02
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: maria

Nej Cilla, jag drar inte alla kristna över en kam. bara pingstvännerna!!!

2009-02-23 @ 15:23:36
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahahahahaha

2009-02-23 @ 16:25:39
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0