Sover jag nu?

Igår kom en journalkopia från neurologen. Dr Bänghôvve skrev så här: "Hon upplever att hon fortfarande sover väldigt dåligt, bara några timmar" 
Vadå jävla "upplever"????
Sover jag egentligen, men "upplever" det bara som att jag är vaken?

Sen ringde en kärring hit (no name). En släktings frus mamma hade dött och hon undrade om vi ville vara med på kondoleanserna. Öh..jaha...jo...ja det kanske vi ska vara? Jag har aldrig sett tanten som dog, inte hört talas om henne innan hon dog....men visst, man kan väl skicka kondoleanser ändå.
Samtalet övergick till sjukdomsprat.
-Bla bla bla bla......men hur mår DU då Maria?
-Jodå, det går väl an, men jag sover ju nästan inget. Det är nog det som är jobbigast. Just nu är det en sån där skitjobbig period igen. Jag har sovit 3 timmar av ....över 60 timmar. 
-Jo men du sover nog. Man tror bara att man har sovit 5 minuter fastän man sovit flera timmar. När man är så trött så känns det bara som att man inte sovit alls.
 

MEN FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!! JAG SOVER VÄL INTE NÄR JAG SITTER VID DATORN HELA NÄTTERNA??!!! Jag sover väl inte när jag går omkring i huset för att jag inte kan ligga/sitta still för att mina ben hoppar?!
Varför ska det vara så in i helvete svårt att fatta att jag inte sover!?????????????
Är det NÅGON mer som inte tror mig? Varför frågar folk när de inte lyssnar och tror på vad jag säger? 

Nu hör det till saken att hon som ringde har haft cancer. För 9 år sedan!!!!!!! Alltså har hon det mycket värre än jag. Cancer slår allt i sjukdomstävlandet!!!!!! T.o.m när man varit frisk i 9 år! 
Jag hade god lust att säga:
-Nej men du hade nog inte cancer. Man kan ha knölar i brösten ändå, läkarna gjorde nog ett misstag när de ställde diagnosen och opererade bort ditt bröst. Det har ju hänt förr att de misstagit sig. Och du som ser så frisk och pigg ut har nog inte haft cancer FÖR 9 ÅR SEDAN kärringjävel! 

Men så säger man inte. Inte till någon som haft cancer. Cancer är något fint och heligt. Det negligerar man inte. Man tror inte att någon ljuger om det heller. Men grava sömnstörningar kan man tydligen ljuga om/inbilla sig. Eller? 
Är det någon mer som inte tror mig? Är det någon mer som tror att jag hittar på/gissar/ljuger/skämtar/inbillar mig/upplever att jag nu har sovit 6 timmar av de senaste 60 timmarna? 

Tja, jag vet inte. Jag kanske sitter här och sover nu? I så fall är jag en medicinsk sensation. Häftigt va?
"Hon som kan skriva i sömnen" är mitt indianska namn!!!! 

Sånt här gör mig ledsen. Jag försöker att leva så mycket jag kan, göra allt som alla andra kan, vara glad och trevlig, göra mer än jag egentligen orkar. Jag vill inget hellre än att bli frisk, jag vill jobba och vara som alla andra. Jag vill kunna resa vart jag vill. Jag vill läsa en bok, se en film, äta på restaurang....utan att STÅ UPP.  Jag vill kunna ligga och vila mig. Jag vill sova!!! Jag hatar verkligen att ha det så här!

Snälla, kan inte alla bara sluta att tro att jag ljuger/inbillar mig?

Nu orkar jag inte mer snart, så istället gör jag en TYPISK Yrvette-grej. Hade jag fortfarande varit Nightviolet (förra bloggen, för er som inte var med på den tiden), så hade det blivit en blomblogg. För att ni inte ska komma i dålig stämning p.g.a mig,  så lättar jag upp denna pissiga blogg med en strip från en av mina favoritserier, "Träsket"



Den är kul! Men alla har inte samma sorts humor, så jag lägger in en kul bild också. Allt för er mina läsare!



Hihihi....så bedrövligt! Inte ens en mor kan tycka att denna lilla yrvettunge var söt! Möjligen om mamman var en älg! Kolla på mig....hahaha, helt utan överkropp, bara låååånga ben. Proportionerna har inte ändrats kan jag ju säga. Jag ser ut som en huvudfoting än idag....hahahaha! 
Jag var brudnäbb på min morbrors bröllop. Klänningen var mer rosa än den ser ut på bilden. Jag minns at den var stickig. Mamma hade sytt den, tyget var av finaste råsiden. Säkert jättedyrt! Diademet hade hon också gjort. Jag minns att det klämde och kliade något alldeles vansinnigt. Jag var ju inte van att vara så där fin. Jag gick väl mest i kortbyxor och gummistövlar när jag var liten...hihi, Bonn-Yrvette!!! 

Nightviolet hälsar och skickar en blombukett istället för blomblogg


Så....nu kan jag inte göra mer för att muntra upp er efter tråkig sjukdomsläsning och gnäll! Ni får nöja er med detta! 

Puss och kram på er alla mina läsare!



 

Kommentarer
Postat av: anette

ja dessa människor som inte fattar/tror/lyssnar eller ens försöker dom poppar ständigt upp, ibland så är det lugnt på den fronten men kabrak så står dom där igen ned sin konstiga uppfattning.

Jag hoppas du ve det redan men säger det ändå JAG TROR PÅ DEJ!!!

2009-02-05 @ 07:04:41
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: vivan

Jag tror dig Maria och skulle så gärna hjälpa dig, om jag kunde...

men jag tror dig, och finns här för dig när som...synd att jag sover gott om nätterna ca 5h..annars kunde vi tjata med varandra!

Jag tycker du är söt på bilden..nu till Ö-bro på kurs...hörs i kväll! Kramen!

2009-02-05 @ 07:16:26
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

skule vilja säga skit i dom. för ärligt... så kommer dom aldrig att fatta, och hade det varit här inne så...hm.. gör inte bloggar som den här och avsluta på det sättet. varför ska du sluta med att alal ska vara glada och glömma bort att du alldeles nyss var både ledsen arg och skit ledsen?? varför inte bara göra den bloggen och sen e det bra. skit i roliga teckningar. du e sämst på att bli förbannad utåt sett.. hade det varit jag som fått det samtalaet så HADE jag sagt så. nej du kanske inte hade cancer på riktigt. varför inte? varför får man behandla vissa personer så där som att diom inte har ett enda värde, som om att allt dom säger e ljug och inte andra heliga människor. nej fy fan ring upp henne och skäll ut henne. vad spelar det för roll??? tror du inte vi hamnar i helvetet ändå???

jag gör det så jag kan lika gärna köra på .mitt liv e slut som snälla lillemor. nu förtiden så får folk fatta att om dom tilltalar mig som att jag var en lägre stående varelse med inbillning(trots morfin) så får dom tillbaka.. stå på dig nu.. jag fattar att du r sitledsen finns inte mkt som är värre än när folk automatisk inte tror på en efter åååår av förklaringar.men.JAG VET att du inte sover. jag tror ingenting. jag vet.. och du ska inte acceptera det.

2009-02-05 @ 08:37:40
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Jag är så glad och tacksam för att ni alltid finns här och stöttar när det blir för mycket! Tack ni gulliga människor!

Men mitt sätt att skriva bloggar är ungefär det samma som jag tycker om att vara ovänner. Man får ALDRIG gå och lägga sig som ovänner. Det kan vara hur jävligt som helst, men man ska om det är möjligt, försöka bli vänner och vara snäll igen innan man skiljs/somnar/avslutar en blogg.

Töntigt va? Men det sitter i benmärgen liksom!



Men suck.....vet ni vad jag gjorde istället för att be kärringen fara åt helvete?

Jo, snälla Maria lovade att komma till henne och hälsa på nästa vecka! Bra gjort va? Fick jag guldstjärna i himlen nu tror ni?

Jag är ju för faen inte klok!!!!

Lillemor: Ge mig lite av ditt sura, griniga ÄRLIGA sätt att hantera sådana här bitchar!!!!!!

2009-02-05 @ 08:54:13
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: Lillemor Lindqvist

sen en annan grej. varför i hela fridens namn ska du slösa bort pengar på en döing som du inte vet vem det är..lägg av. man behöver inte ens vara sur och ärlig. man tröttnar till slut på alla elaka människor. varför FÅÅR folk helt godkänt vara svin mot oss bara för att vi inte har cancer.det gör mig så jävla arg.

2009-02-05 @ 08:58:30
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: monica schyman

Det är så jobbigt att inte sova, man är trött så man nästan spyr men sova, nänä! Men tanten som ringde trodde kanske att du LÅG sömnlös, inte att dina knasiga ben tvingar dej att vara upprätt...

Det som stod i journalen "upplever sej" är bara läkarsnack. Han tror nog på dej men måste ha undersökningar som bas innan han kan skriva att du HAR sömnstörningar. De får inte lita enbart på patientens beskrivningar utan måste ha papper på precis allt. Så hoppas att du får komma till sömnlabbet SNART!! Kramar från Säffle

2009-02-05 @ 10:16:41
Postat av: maria

Jo Monica, du har rätt, men man är så trött så trött och då behövs det inte mycket förän man brakar ihop. Jag begär inte att alla ska förstå, bara de tror på mig och inte ifrågasätter hela tiden......

Trött så att man spyr, rätt det också för det var precis vad jag gjorde i natt när jag vaknade.



Kramar till er i Säffle också!



2009-02-05 @ 12:21:20
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: britten

ja jag skulle vilja säga som lillemor..skit i dom...men jag vet ju också hur svårt det känns att folk inte fattar och att man inte vill tro på det man säger...jag har haft en del väldigt märkliga samtal med " mina" handläggare på f kassan ett par dagar...jag trodde att jag hade hört allt men tydligen inte..." mina " handläggare kan inte prata svenska och inte vet dom vad dom har gjort heller....jag blev så heligt vred i går så jag krävde att få prata med en chef som var svensk eller åtminstonde kunde prata svenska...och framförallt förstå svenska..i dag ringde en svensk chef till mig och bad om ursäkt " det ska verkligen inte gå till så här "....nää men det gör det varje dag och jag blir så trött .... kram fina maria

2009-02-05 @ 19:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0