Ställ er upp.....

.....och gör vågen för mig! jag är världsbäst på att leva utan sömn! Jag ska ta och googla på vem som har varit vaken längst. Jag tror inte jag ligger långt efter nu faktiskt! Sen i måndags har jag sovit 6 timmar + några minuter då och då, när jag somnat vid datorn. 
6 timmar av 120 är väl inte så illa va?

Sova för lite kan få allvarliga konsekvenser för hälsan.

- På kort sikt gör för lite sömn att olycksrisken ökar. Man blir till exempel farlig i trafiken. På längre sikt försämras immunförsvaret, man får högre sockerhalter i blodet och ökar risken för fetma, säger Torbjörn Åkerstedt, som är professor vid Stressforskningsinstitutet, Stockholms universitet och Karolinska institutet.

Framförallt påverkas prestationsförmågan. Sämre kreativitet, trötthet och trögtänkthet är några av de effekter som för lite sömn kan ge.

Men enligt Torbjörn Åkerstedt går det faktiskt att minska antalet timmar sömn helt utan negativa effekter.

- Man kan klara sig på cirka fem och en halv timme om man tränar sin sömnmuskel. Det optimala, om man ska försöka sig på det, är att sova tre timmar på natten och två entimmesperioder någon gång på dagen, säger han. Att

Minska ner till 5, 5 timmar/dygn! Det är ju som värsta Törnrosasömnen ju!!!! Jag tror inte jag ska försöka slå hennes 100-åriga sömn, men en timme då och då skulle inte ha varit fel!


Men nu är jag rejält trött! Jag sitter och kurar framför datorn. Filten räcker nog inte till för att värma mig. Det är nog sådan där trötthetsfrossa!

Nä...om man skulle ta och försöka sova lite......klockan är ju redan 05 10.

God natt med er....!

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

du är bjuden på kaffe med negerbollar och kladdkaka och glass idag.. om du har tid och lust. jag bara dammar lite. hihi gör som du vill, men nu e handsken kastad hahahhaha

2009-02-06 @ 10:56:38
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahah nehedu jag tänker inte ligga nånstans- du gör inte som jag säger hahah då gör inte jag som du säger. jag ska ut. jag e pigg idag .bara resten av fam. högberg som e dönickar.

ha det bsät hahahah eller bäst vilket som

2009-02-06 @ 11:12:47
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0