Vad är det för FEL på folk?????

* Bortgift med en hund!

Flickans familj ansågs ha drabbats av onda andar. Lösningen var att gifta bort flickan. Med en hund. Denna sortens bröllop förekommer i viss mån och flickan har all rätt att skilja sig senare i livet om hon vill.

* En ökning av barnmisshandel i Sverige
Det är inte bara pappor som slår, även om den vanligaste bilden av en barnmisshandlare är just en man.

Även mammor kan vara grymma och sadistiska.

Pojke 1: "Jag fick stryk med mattpiska och bälte från det att jag var väldigt liten tills jag blev tillräckligt stor så jag kunde slå tillbaka, då slängde jag en stol på mamma och då tog det slut. En gång frågade en lärare mig om jag fick stryk hemma men jag nekade, vågade inte berätta.
Pojke 2"Jag fick utstå något otroligt med stryk från vår mamma som barn. Hon slog, sparkade och använde tillhyggen. Kallade oss alla möjliga fula saker man kan tänka sig. Försökte strypa mig en gång med duschslangen, jag vara bara 5-6 år då. Vår mamma utsatte oss för grym misshandel och det var inte en enda människa som sa ifrån."




* Gässen plockas levande!
Djuren skriker och flaxar under hela plockningen och när proceduren är över ligger de som förlamade.

- Det är en stressreaktion. Djuret har dödsångest. Av en sådan hantering kan djuren dö av ren skräck, säger han.

Till ett enda täcke behövs dun från 75 gäss. Många fåglar får stora sår, som hastigt sys ihop av arbetarna.

Första plockningen sker när gässen är åtta veckor gamla. De fåglar som överlever plockas ytterligare tre gånger innan de skickas till slakt. Efter döden plockas de en sista gång.

Strypgrepp på gåsen En arbetare tar ett stadigt tag om gåsen
 Strypgrepp på gåsen En arbetare tar ett stadigt tag om gåsens hals och sätter sedan igång med att rycka fjädrarna av den skrikande och plaxande fågeln


* Katten Adams öde

NYHETER-20s31-katt-666_438
 

Tre månader gamla kattungen Adam hittades av två 15-åringar som försökte bränna upp honom. De ville "ha lite kul" så de dränkte kattungen i bensin - och tände på.

*Pojkarna på barnhemmet i Bagdad låg på golvet, fastbundna vid sängarna.

barn1
 

 
 
barn2

Amerikanska styrkor hittade barnen.  Bilderna talar för sig själva.

På ett golv i en kal sovsal ligger de nakna pojkarna. En lina kring fotlederna binder dem vid spjälsängarna. I ett annat rum ligger de apatiska barnen direkt på stengolvet. Andra har lagt sig tätt samman på en säng. De saknar kläder på kroppen, är utmärglade och nedsmetade i sin egen avföring.

HJÄLP!!!! Vad är det för fel på folk!!!!





Kommentarer
Postat av: anette

FY Fan....

2009-02-01 @ 13:29:24
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

mne jesus!! vad vidrigt!! ja,, vad e det för FEL på folk??? jag går och lägger mig-e typ död

hörs imorgon

2009-02-01 @ 14:12:30
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Anonym

Så vidrigt!! Det gör ont i hjärtat!



Har utmanat dig! Visa din 6:e bild från din 6:e bildmapp



kram

2009-02-01 @ 14:26:03
Postat av: Cilla

Så vidrigt!! Det gör ont i hjärtat!



Har utmanat dig! Visa din 6:e bild från din 6:e bildmapp



kram

2009-02-01 @ 14:26:44
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Cilla

Så vidrigt!! Det gör ont i hjärtat!



Har utmanat dig! Visa din 6:e bild från din 6:e bildmapp



kram

2009-02-01 @ 14:27:14
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: britten

ja så är verkligheten...jag klarar inte av den...kam

2009-02-01 @ 14:57:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0