Det går att göra saker ibland, bara för att.....

.........man har lust att göra det!

Jag köpte mig en bok idag. Stjärntecknen talar om vem du är, heter den. Jag började läsa men fick snabbt avbryta för benhelvetena började hoppa och fara. Det är så satans irriterande med dessa Restless legs ryckningar så jag blir tokig snart! Det finns inget som hjälper just nu.
Men det lilla jag hann läsa innan jag var tvungen att ge upp stämde så oerhört bra, nästan ruggigt bra!
Jag började med kapitlet "vågen och livserfarenheten- att lära känna sig själv"
Det var som att läsa Maria Schyman Asplund Flodqvists Curriculum Vitae!!!!
Det började med  "Vågen behöver påminna sig att det inte alltid är bäst att försöka vara alla till lags hela tiden. Det går faktiskt att ibland göra saker för att man har lust att göra det. Vågen skulle må bra av att prova att leva livet utan att alltid tänka på hur man ska balansera det gentemot andra"
Jamen tjena...!

Vidare i texten...." För att vågen ska må bra behöver han lära sig att lyssna till sitt hjärta. Det är inte lätt att övervinna obeslutsamhet och velighet, men övning ger färdighet"

Japp...nu ska jag öva! Nu är det nog med att alla andras behov går före mina hela tiden!!!
Nu ska jag göra saker som JAG vill och som JAG mår bra av. Därmed inte sagt att jag ska skita i alla andra. Nej, jag mår bra av att göra saker för andra, men nu ska jag göra saker för mig själv också!!! Nu börjar jag leva mitt liv! Det är nog hög tid för det nu, 2/3 av livet har ju gått redan, men den sita tredjedelen den ska jag prioritera mig, Maria!
Va? Jorå, Yrvette...jag bryr mig om dig också! Ny lyssnar vi på Kevin när han sjunger lyssna till ditt hjärta och blir rörda och gråter en skvätt över juryns omdöme efter hans framträdande!



Nu ska jag gå och lägga mig och kanske sova en stund.
I morgon ska jag göra något som JAG VILL! Jag ska åka till Lillemor och kolla deras hälsostatus! Jag pratade med henne i telefon ikväll. Då hörde jag Måns i hostandes bakgrunden. Jag frågade hur det var med honom och Lillemor svarade att jodå, det är mycket bättre!
Jaharu....hur låter han när han är dålig då? Nu lät han som en mycket svårstartad tröska med en säckpipa på avgasröret.....!
Och Nellie som också är mycket bättre, hon blöder bara ca 1 liter om dagen nu....! Undrar hur det står till med Lillemor själv...hon mår förhållandevis bra, sa hon.
Antagligen menar hon att hon inte har feber över 43 grader och inte har en yxa i nacken eller nåt!
Jag måste kolla upp det där i morgon. Och det gör jag för att JAG vill göra det, inte för att jag måste! 
De hade visst kladdkaka att bjuda på också, men det är ju inte därför jag åker dit...hehehe!



Kommentarer
Postat av: anette

jaså går det...att göra saker för sin egna skull?? kanske jag också borde prova!

hälsa Lillemor så gott...ser ju gott ut med kladdkaka mums

2009-02-09 @ 06:39:34
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: vivan

Haloj på dig där upp i skogen! Var nu försiktig när du är ute på vägarna, det är haaaalt!

Snälla,snälla,snälla...ingen fattade min ironi, när jag lade ut låten!!!Nu förstår jag dig bättre,måste man vara såååå tydlig med vad man tycker...ha,nopp...ha de gött! Kramen!

2009-02-09 @ 09:30:34
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

du är alltid välkommen. och vi mår finemang hahahha

2009-02-09 @ 10:06:59
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Lillemor: Bra! Ni lever i alla fall!



Vivan: hihi...här på bloggen måste man vara

T Y D L I G !!!!



Anette: Kommer du på något så berätta för mig! Jag vet inte heller hur man gör riktigt!!!

2009-02-09 @ 10:55:23
URL: http://www.yrvette.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0