Utvilad och fräsch igen...not!

Nu har jag sovit klart! Nästan en hel timme blev det. Jag är trött på detta nu! Vad ska inte ni vara då som får höra detta tjat vareviga dag här på min blogg....suck!

Denna dag...inte ett liv! Det är en Williamhelg egentligen men han kan inte komma till mig idag. Han har testats för kattallergi och här är det ju katter överallt. Även om jag bara har två så är de verkligen ÖVERALLT och kvalstrar av sig. 
Så tills vi vet om han är allergisk så får de bo i Kjells lägenhet, de kan ju inte åka till Oslo heller för där huserar ju lilla Bajamaja nu.
Men det får väl lösa sig på något sätt om det skulle visas sig att testet ger positivt utslag.

Denna familj och dess djur...! När Lexus dog så skulle det dröja innan Johan och Louise skaffade en ny hund. Det dröjde ca 2 veckor, sen var de och kollade på sin nya lilla bäbishund. En alldeles bedårande liten Staffordshire bullterrier. Eros ska han heta. Han kommer hem till dem i mitten av mars när han är 8 veckor.
Nu är han bara 3 veckor....lilla fetisgrisen!!!



Hos Jenny och Stefan har de haft sorg i veckan. Harry dog! Harry var Jennys älskade guldfisk. Stackars Harry, han hann vara med om tre naturkatastrofer typ Tsunami. 3 glasskålar kraschade de på bara några veckor. Stackars Harry levde ett tag i en salladskål innan han fick ett hem av plast. Men han blev väldigt ompysslad och väl omhändertagen under sitt korta liv. Jenny var på fest en kväll och kom plötsligt på att Harry inte fått kvällsmat, så hon knallade hem och matade fisken istället för att partaja! Hon är inte klok....men omtänksam och rar!
Nu har hon en gullig liten kattunge som heter Maja. Norsk skogskatt givetvis, de är ju norskar nu.


Sen har vi Linda och Jockes lilla shi tzu, Alfons. Han är en pytteliten hund med ett oerhört stort ego...hahaha! Han tror han är stor som en Rottweiler och kung över alla hundar. Han sprätter och gör sig märkvärdig när han ska markera revir. Markera revir det gör han rejält också. Hur han kan klämma ur en endaste liten droppe när han redan har pinkat 25 ggr kan jag bara inte fatta...hahahaha! Och vilken stil han har när han kissar då....han stäcker ena benet precis rakt upp i luften, som i spagat....knäpphunden! 

Här är han och Challe.
Challe är måttligt road av honom, här kämpar Challe med att trycka fram en liten fjärt...hihi!
 

Det var Challe det, sen har jag ju mina katter Magnus och M-eli, men de drar jag inte här nu.
Och sist men inte minst, Bosse! Bosse the one and only! Mr Underbar! Finaste hästen i världen!!!
Han bor för tillfället i Örebro, och jag saknar honom såååååå! Men han har ett toppenliv där, jag vet att han trivs och är älskad av alla i hela stallet. Han har världens goaste fostermatte och hagar att springa i som är stora som världsdelar!!!


Hehehe....om jag visste vad som skulle hända på denna ridtur så skulle jag nog inte ha skrattat så att bävertänderna stack ut så...hahaha! Den slutade med att jag var på röntgen på akuten.

Nu ska jag börja röja lite i röran här och försöka få det lite helgfint. Det blir en lugn hemmahelg med tv, mat och vin. Slapparhelg efter en slapparvecka...gud vad förslappad jag är...suck!




Kommentarer
Postat av: anette

men gud så bra...en hel timme halleluja ...Maria nu får du skärpa dig slösa bort en hel timme på att sova...oj va jag får gå tillbaka o rätta hela tiden, naglarna gör som dom vill



gulle djur ....det finaste som finns

psst, jag kör o fixar minneskort nu...så snart blir det foto visning på bloggen

2009-02-06 @ 12:56:51
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: maria

Anette: ÄNTLIGEN!!!!!!!

2009-02-06 @ 13:18:37
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: britten

ååå Maria så fiiiina...jag börjar bara gråta när jag ser alla så fina söta små hundar.kanske för att moffi inte mår så bra och börjar uppvisa åldersynto

m..och jag blir så orolig och så ledsen, för jag vet ju vad som så smånigom väntar..men så är ju livet...kramar till dig och en önskan om en skön helg......

2009-02-06 @ 15:44:34
Postat av: Lillemor Lindqvist

han kan säkert komma ändå-. det finns massa bra mediciner.antihistaminer mm. pierre e allergisk som fan mot katt. men han bor här. det går att ordna. bara man e noga med att innan han åker från dig. tar av sig allt och har helt rent på sig. eller som när du åker till han är kliniskt ren rätt från tvätten- kan säkert växa bort också han e ju så liten.. det gjorde deet på mig fast man hade astma mm. jag håller tummarna. ha en bra helg. vi gör inget heller kladdkakan finns det gott om hahaha

2009-02-06 @ 16:09:19
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0