Guldkorn i vardagen.

Vilken dag! Jag är helt slut men ändå har jag inte gjort någonting. Mestadels pratat i telefon. En del dagar får alla för sig att de vill prata med mig, alla på en gång. Lite förvirrade samtal eftersom jag inte kommer ihåg vad jag berättat redan och för vem...hahahaha! Men då är det bra att kunna skylla på sömnlösheten! Det finns ALLTID något positivt med allting. Bara man tänker efter och rotar lite bland "skiten" , så hittar man ett guldkorn ibland.

Ett annat guldkorn hittade jag när jag köpte cigaretter förut! De har börjat med ny text på paketen. Bra mycket trevligare än: "Rökning dödar", "Rökning kan leda till en plågsam död" eller "Rökning kan skada sperman" Ja, det sista är ju inget större problem för mig...hihi!
Så här ser de nya askarna ut:


Andra guldkorn är mina barn! Båda har gjort mig oerhört stolt över dem idag! Vad säger jag inte, men det är utöver det vanliga. Inte en sån där mamma-stolthet utan mer att jag ser upp till dem och beundrar den enes mod och den andres omtänksamhet.
Jäklar ungar...morsan är blöt i ögonen nu!!! Ni är helt outstanding.....båda två!!!


Mera guldkorn.....
Melodifestivalen börjar till helgen! Mitt absoluta höjdarprogram på tv:n! Då är det glitter och paljetter som gäller. På med festblåsan och slå sig ner i soffan och lyssna, förfäras, digga och sjunga med.

Let´s dance i morgon.....nu hoppas jag att den där tôrre Hasse Aaro åker ut! Han är lika upphetsande och har utstrålning som en........ja, som en snigel på ögat...typ!
En annan som HAR utstrålning är Laila Bagge...sååå himla läcker!!! Men jag blev superförvånad när jag fick veta hennes ålder!  Hon hade en pojkvän som bara var 31 år och jag tänkte: Ojsan hoppsan då en sån liten yngling hon fått tag på!!!
Jag trodde hon var bortåt 45 år. Men där hade jag fel, hon är bara 36 år!!!!

Jag avslutar bloggen idag med en melodifestivallåt till Lillemor. Hon tipsade om att man kan bli bättre i sina leder om man äter körsbär.........goa Lillemor som aldrig ger upp hoppet om mig....hahahaha!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Jaaa!!!! vad det ska bli kul med Melodifestival, Hurra!!!!

2009-02-05 @ 23:49:50
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: britten

jaa bort med hasse..töööööörböll...och precis som du så trodde jag att bagge var miiiiinst 45...men hur läcker som helst....suck !..men va roligt med Bärnsten....min favvo..hihihi

2009-02-06 @ 15:38:14
Postat av: britten

jaa bort med hasse..töööööörböll...och precis som du så trodde jag att bagge var miiiiinst 45...men hur läcker som helst....suck !..men va roligt med Bärnsten....min favvo..hihihi

2009-02-06 @ 15:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0