Vad finns i sminkväskan?

Vivan har en utmaning till oss idag. Vi ska tömma sminkväskan och avslöja vad som finns i den här på bloggen.
Inte den vanliga stora ordinarie sminkväskan utan bara den som alltid ligger i handväskan...den där med det allra nödvändigaste...in case of!
Jag passade på att rensa ur en hel del.......men det ingick inte i utmaningen. Bara att ta ett foto och lägga ut. Ni som vill anta utmaningen gör det.

Före:


3 förpackningar medicin
4 (!) ögonskuggor
Guldpenna
Roughborste
Puderpärlor
4 läppglans
Mascara
Ögonbrynsfärg
Ögonbrynspensel
Pincett
Tandtråd
Tandstickor
Nagellim
2 naglar???!!!
2 nagelfilar
Nagellack
Lypsyl
Tändare
Efva Attlings armband "Carpe diem" Aha...det var DÄR det var!!!
Halstabletter
Lortiga tuggummin
Parfym Kate Moss

HUR FICK DET PLATS?????


Efter:



Lite lättare packning nu. Detta är vad jag anser vara absolut nödvändigt att ha med.
Med denna sminkväska, mobilen, kameran, tändare, cig, pengar och tandborste i handväskan klarar man sig länge! Ett komplett servival-kit!
Kanske en kexchoklad också....men sen behöver jag inget mer!
Jo, mina läsglasögon också...jag är snart helt blind utan dem.
Och en penna.
Och halstabletter.
Och tuggumi.
Och hårspray.
Och parfym.
Och nycklarna.
Men SEN räcker det!!!
 Eller vänta lite....hårborste och hårleran glömde jag ju.
Tandkräm kan ju vara bra också....och deodorant.
Men guuud....jag glömde värktabletter!!!! Ja, det är nog bara för att de alltid är med. Jag tänker inte på dem längre.

Vad som saknas i min väska är en MP3-spelare...men den är på gång. Jag har beställt en som passar mig utmärkt! Kolla låten i displayen! Bra reklam säljer! Det är ju Stefans låt....hahahaha!


NU är kitet komplett!

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

hhaha jag tror inte det som är i min får plats på kort ens en gång.har bara en stooor -allt efterosm man blir risigare behövs det ju mer smink hahahahha jisses.. men du hade ju lite lagom med grejjs i din. jag ska kolla min hahhaha

2009-02-04 @ 11:46:03
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: vivan

Vi har glömt en sak som får rum i lilla sminkväskan...nämligen Överlevnadskittet...

Värmeljus,Tändare,...Som man kan tända i bilen om man blir ståendes någonstans...och det är typ -25

Nu skall jag lägga dit det, skall bli kallt i helgen och snö!!!kramen

2009-02-04 @ 14:11:39
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: anette

jamen det va ju bara bra o ha gerjer alltihop...

2009-02-04 @ 15:46:06
Postat av: nenny

mammy vetu vad!!! ditt första barnbarn dog inatt!!!!!:( harry alltså.. buhu

2009-02-04 @ 17:04:30
Postat av: Millapilla

Usch nu vet jag inte vem Harry är.........men tråkigt. Skickar massor med kramar

Postat av: maria

Nennisen: Men varför då????? Hade Maja lekt med honom eller?

Puss och kram, vi hörs i morgon!

2009-02-05 @ 03:06:49
URL: http://www.yrvette.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0