Vintern rasat ut bland våra fjällar.....NOT!

Det snöade i stort sett hela dagen igår. Vad trött man är på snö och vinter nu då!!! Men jag hjälpte våren lite på traven igår. När jag städade så fick jag ihop 3 papperskassar med skräp av olika slag och material, bl. a plastburkar. Jag gjorde en ordentlig brasa så att Ozonskiktet tunnades ut rejält! Nu får det ta mig tusan bli lite fart på växthuseffekten så att vi får lite varmare här i Sverige!!!!
Alla borde ställa upp och göra som jag! PyroBritt, du hänger väl på?

Sen blev det så fint här i huset så jag fick lust att pynta med lite fräscha blommor också.
Vad är vårigare än påskliljor?


En hel hink med underbara rosor på köksbordet..


Nystädat, vårigt och såpadoftande.......tills lilla fröken Maja kom!
Lilla Maja har blivit en kaxig jäkel....hahaha! Hon ligger på soffan och lurpassar på M-eli, burrar upp sig till dubbel storlek ( stor som en ....eh.....banan! Hon har blivit så lång och smal....!) kastar sig handlöst rakt över ryggen på en förskräckt M-eli. Cirkusen är igång!!!! Ljusen på bordet, mattorna på golvet och vindruvorna i skålen flyger all världens väg! Herregud vad de härjar!!!
Magnus står bara och tittar på och skakar på huvudet!!!
-Fruntimmer, ser han ut att tänka.
Ja, det är en äkta "catfight" verkligen. Det blir en mysig helg...eh!

Nu har Jenny och Stefan åkt och kommer inte tillbaka förän på söndag. Under tiden är det nog lika bra att jag lägger ner all annan verksamhet än denna kattvaktsyssla. Jag ska ta bokrea-katalogerna och lägga mig i soffan och softa. Förhoppningsvis kommer monstren att lägga sig hos mig och snutta på filten..........eller mörda varandra!!!

Ha det så gött idag....och glöm inte att ringa och rösta på Morgan Alling i Let´s dance ikväll.


Kommentarer
Postat av: alexandra

Men Maria du får ta ditt barnbarn i örat o säga till henne,vilka underbara rosor du har köpt.kram

2009-02-20 @ 09:24:28
Postat av: Lillemor Lindqvist

men vad gullig hon är . snygga rosor!! jag ska köpa plast/siden penseer .hade dom på ica och betonghjärtan och betongfat. ..ja nån dag i alla fall... ha det mysigt

2009-02-20 @ 09:29:22
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: vivan

tack för insperationen, skall ner på stan...och då blir det vårblommor!

men vilken cirkus du har där i stubbehuset, men vist är det kul med dem...du behöver inte roas av tv odyl...katterna roar....fredagskramen!

2009-02-20 @ 09:33:06
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: anette

så små så mycket stök



våren ja den är nog bortskrämd...bara snö så långt ögat når

2009-02-20 @ 11:16:41
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0