Det var längesedan jag tyckte till....

....men nu är jag förbannad och orolig!!! Hur står det till i huvudet på folk?
Kolla vad de sysslar med i Indien......det är år 2009! Hallå!!!!


Är det någon som tror att de här små barnen klarar sig från hjärnskakning, när de faller 15 meter rakt ner i en hårt uppspänd duk????????
Så här ser en oskakad hjärna ut:      Här en som skakats våldsamt:
           


Här ser man skadorna efter två månader:


Dessa skador leder bland annat till epilepsi, efterblivenhet, blindhet och rörelsesvårigheter.

Ruggigt nog så ökar barnmisshandeln igen i Sverige. Häromdagen läste jag att det är 20% av Sveriges befolkning som tycker det är ok med aga!!!! Men kära nån??!!!! Vad är det ni håller på med!!!?????
Det är ingen skillnad mellan aga och misshandel!

På 1920-talet var det accepterat som föräldrars rätt att aga dvs "tukta / fostra" sina barn med hänsyn till barnets ålder och övriga omständigheter.

1952 blev det förbjudet att aga barn i skolan.

1979 blev det förbjudet att aga barn överhuvudtaget i Sverige.

Nu är det 2009!!!! 30 år senare!!!!! Och det är 2 föräldrar av 10 som slår sina barn!!!
 
MEN GE ER!!!! IDIOTER!!!!

Åh...jag mår illa....jag måste nog sluta skriva nu!!! Jag blir bara så förbannad!!!

Tips: Läs den här.....om ni orkar!
Ge sen bort boken till någon som ni misstänker slår sina barn....
.....om ni inte vågar anmäla dom förstås, det är ju det allra bästa!
 





Kommentarer
Postat av: vivan

jag håller med...så fruktansvärt...kunde knappt inte titta... så hemskt för barnen....de måste få mardrömmar om att bli utslängda...skitstövlar! idioter!kramen!

2009-01-04 @ 23:46:09
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Lojjan

Nu finns bäbisarna på min blogg =)

Å jag håller oxå med, vikka idioter det finns.

2009-01-05 @ 01:26:17
URL: http://lojjan.blogg.se/
Postat av: anette

jag orkade inte titta....kunde föreställa mig



ja dom böckerna om pojken borde alla läsa....första boken pojken som kallades det är så jävla hemsk

2009-01-05 @ 10:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0